Le Mans 2008 24 hodin

Le Mans 2008 24 hodin

První kvalifikační den

‘Je to pozitivní začátek,’ říká Matthieu Bonardel z Michelinu.

Trpělivost růže přináší – ale mezi účastníky 76. ročníku závodu Le Mans po ní nebylo ani památky. Po deštivém testovacím 1.červnu probíhala první kvalifikace od 19 do 21 hod. a od 22 hod. do půlnoci v ideálních povětrnostních podmínkách, což znamenalo, že týmy mohly intenzivně pracovat na vyhodnocování nejlepší varianty typu použité pneumatiky z nabídky Michelinu. Podle manažera Michelinu pro závody aut na 4 kolech Matthieu Bonardela byly výsledky velmi dobré. Podle očekávání se auta Peugeot 908 Hdi-FAP s pneumatikami Michelin rychle dostala na přední místa. Sarrazin dokonce překonal rekord kola s časem 3:18.513. Tři automobily Peugeot se umístily na předních příčkách před 3 vozy Audi R10’s. Romain Dumas byl 17. nejrychlejší i přes velkou kolizi svého vozu. Ve třídě LMP2 dosáhl Maassen ve svém Porsche Spyder času 3:33.441, zatímco ve třídě GT1 se stalo měřítkem pro srovnávání číslo 63, Corvette. Třídu GT3 pak ovládlo Neimanovo Porsche 997. V první polovině kvalifikačního dne tovární týmy využili relativně teplou trať a vyzkoušely střední pneumatiky, zatímco závodníci třídy GT jeli na tvrdých pneumatikách. «Určitě jsme se v posledních 4 hodinách kvalifikačních jízd poučili více za celý předchozí testovací ten,» řekl Matthieu Bonardel. Týmy pracovaly na různém nastavení, od použití různé velikosti tlaku v pneumatikách přes dvě nebo dokonce tři přezutí pneumatik. «Podmínky na trati byly velmi dobré, vše je v této fázi velmi pozitivní. Jsme spokojeni se „středními“ pneumatikami,» zněl verdikt. V druhé polovině kvalifikačního dne se týmy zaměřily na pneumatiky z „měkkých“ směsí. «I v této oblasti jsme velmi spokojeni s odvedenou prací.» trval na svém Matthieu Bonardel. «Podávají dobrý výkon a vydrží, což je to, co jsme hledali, některé týmy najely velké vzdálenosti. Časy v jednotlivých kolech se ve srovnání s rokem 2007 zlepšily a velký dík patří našim partnerským týmům za to, jak s námi letos v zimě skvěle spolupracovaly. » Jen poměrně málo aut využilo pneumatiky připravené speciálně pro kvalifikaci. « Většina týmů nepracovala pouze na zlepšení výkonu,» řekl Matthieu Bonardel. « To nebyl dnes večer hlavní cíl. Všichni měli nedostatek informací podkladů po dnešním mokrém testovacím dni. Tým Dome byl požádán, aby otestoval dvě specifika speciálně označených „kvalifikačních“ pneumatik z naší nabídky a výsledky byly takové, jaké jsme předpokládali. Měkčí pneumatiky umožňují získat přibližně 3 sekundy navíc. » Všechny týmy se teď soustřední na druhý kvalifikační den, který bude ve čtvrtek 12.června od 19 do 21 hod. a od 22 hod. do půlnoci. «Doporučujeme, aby se týmy zaměřily na doladění svých strategií při jedné, dvou, třech nebo dokonce 4 výměnách., » říká Matthieu Bonardel. « «Vše závisí na tom, kolik se najede kilometrů. Ale co se nás týče, nejdůležitějším závěrem z prvního kvalifikačního večera je zaznamenané zlepšení časů v jednotlivých kolech. Ve třídě LMP1 to bude opravdový boj, ale to samozřejmě platí i pro třídy LMP2 and GT. Bude to úžasné!»