Michelin na EuroBike Show

Michelin na EuroBike Show

Řada City Trekking

• Vše o technologii PROTEK
• Technologie PROTEK MAX a pneumatiky City Trekking
• Technologie PROTEK PLUS a pneumatiky City Trekking

 

Michelin Pro³ Race, součást nové řady Pro³

• Pneumatiky Michelin Pro Race, do kterých je integrována dvousložková technologie
zlepšující přilnavost při jízdě v zatáčkách, nabízí jeden z nejnižších dostupných
valivých odporů a váží pouhých 200 gramů.
• 5.919 kilometrů bez píchnutí
• Závody – další laboratoř
• Brzy dostupná velikost

 

Michelin slouží cyklistům na horských kolech


Tlak v pneumatikách horských kol

• Následky přehuštěných pneumatik
• Následky podhuštěných pneumatik
• Doporučený tlak pro řadu pneumatik Michelin Enduro
• Doporučený tlak pro řadu pneumatik Michelin Cross Country


Fakta a údaje o společnosti Michelin
• Společnost Michelin se zaměřuje na mobilitu a inovaci už více než 100 let
• Základní údaje o společnosti Michelin

 

Řada City Trekking

Společnost Michelin představila na EuroBike Show 2007 svou novou řadu pneumatik pro
horská kola. Nové pneumatiky budou dostupné od ledna 2008 a cítí se doma jak na městských
ulicích tak venkovských tratích. Jejich robustnost nabízí jízdu bez omezení.
Zcela nová technologie PROTEK, která je účinná zvláště proti poškození způsobenému UV
paprsky, ozónem, kolísáním teplot a skřípnutím duší, byla zásadní pro vytvoření silničních
městských pneumatik City Trekking. Tato inovace poskytuje maximální ochranu, která
nejenom zabraňuje píchnutí, ale která zároveň přináší tři úrovně ochrany: PROTEK pro
každodenní použití, PROTEK PLUS a PROTEK MAX.

Vše o technologii PROTEK

Pneumatiky City Trekking obsahují technologii PROTEK se speciální složkou běhounu
s antioxidanty, která je skvěle odolná vůči stárnutí, vlivům počasí a znečištění. Jejich
speciálně navržená architektura zvyšuje životnost a přilnavost. Vrstva pod běhounem, odolná
proti propíchnutí, významně snižuje počet píchnutí a systém na bočnicích, chránící
pneumatiku před skřípnutím duše a proříznutím, zajišťuje pevnější odolnost vůči bočnímu
poškození.

 

 

 

Technologie PROTEK MAX a pneumatiky City Trekking

Michelin Pilot City
Pneumatiky Pilot City, které jsou součástí nové řady pneumatik Michelin City, se skládají ze
tří ochranných vrstev pod ramenem a bočnicemi, které jsou díky tomu vysoce odolné vůči
všem druhům každodenních škrábnutí a řezných poškození. Polohladký dezén běhounu
vychází z motokrosových pneumatik Michelin.


Velikosti a barvy:
32-622 (700X32C) reflexní černá 850 g
37-622 (700X35C) reflexní černá 940 g
42-622 (700X40C) reflexní černá 1135 g
47-559 (26X1.75) reflexní černá 1050 g

Michelin Pilot Tracker

S řadou ramenních výčnělků se pneumatika Michelin Pilot Tracker cítí doma na asfaltu i na
prašné cestě. Pneumatika obsahuje technologii PROTEK MAX a s ní pod povrchem běhounu
i tři ochranné vrstvy a bočnice, které odvrátí širokou šálu potenciálního poškození.
Velikosti a barvy:
37-622 (700X35C) reflexní černá 940 g

Technologie PROTEK PLUS a pneumatiky City Trekking

Michelin City
Tato pneumatika je díky speciálně navrženému dezénu běhounu velmi vhodná zvláště na
asfalt a kostky. Na zesílení dezénu pneumatiky City je použita Technologie PROTEK PLUS.
Velikosti a barvy:
28-622 (700X28C) reflexní černá 570 g
28-622 (700X28) béžová/černá 565 g
32-622 (700X32C) černá 675 g
32-622 (700X32C) reflexní černá 680 g
32-630 (27X1¼) černá 700 g
35-559 (26X1.40) černá 650 g
35-559 (26X1.40) reflexní černá 650 g
37-590 (650X35A) reflexní černá 630 g
37-622 (700X35C) reflexní černá 675 g
37-622 (700X35C) černá 680 g
40-622 (700X38C) reflexní černá 780 g
42-622 (700X40C) černá 815 g
42-622 (700X40C) reflexní černá 820 g
47-622 (700X47C) černá 960 g
47-622 (700X47C) reflexní černá 965 g
47-559 (26x1.85) černá 790 g
47-559 (26x1.85) reflexní černá 790 g


Michelin Tracker
Tato pneumatika byla vyrobena pro použití na nezpevněných cestách a obsahuje technologii
PROTEK PLUS, která posiluje dezén běhounu pomocí silné vrstvy pod běhounem, díky níž
je pneumatika zvláště odolná proti píchnutí.
Velikosti a barvy:
37-622 (700X35C) reflexní černá 680 g

Michelin Pro³ Race, součást nové řady Pro³

Společnost Michelin představí v roce 2008 zcela novou řadu vysoce výkonných silničních
pneumatik pro kola Pro³, která bude obsahovat pneumatiky Pro³ Race, Pro³ Grip a Pro³ Light.
Pneumatika Michelin Pro³ Race, která v sobě integruje dvousložkovou
technologii zlepšující přilnavost o 27 % při jízdě v zatáčkách, nabízí jeden
z nejnižších dostupných valivých odporů a váží pouhých 200 gramů.

Pneumatika Michelin Pro³ Race obsahuje zcela novou dvousložkovou technologii pro vysoce
výkonné pneumatiky silničních kol. Ačkoli se tento druh technologie používá při závodech
MotoGP, kde vyhrál už 25 světových titulů, a nejnověji i v řadě pneumatik pro horská kola
Michelin Mountain, byla tato inovativní kombinace různých složek pro ramena a běhoun
použita pro silniční kola poprvé. K dosažení této výkonnosti přišli inženýři společnosti
Michelin se šesti milimetrovým běhounem na každém rameni, který zlepšuje přilnavost o 40
%*. Pokud se tato technologie použije společně s o 20 %* přilnavějším centrálním běhounem,
přilnavost v zatáčkách se zvětší o 27 %*.
Pneumatika Michelin Pro³ Race umožňuje například cyklistovi jízdu po mokrém a kluzkém
kruhovém objezdu s poloměrem 25 metrů v úhlu sklonu 34 stupňů. To odpovídá rychlosti 41
kilometrů za hodinu nebo dodatečným 5 kilometrům za hodinu ve srovnání se standardní
závodní pneumatikou použitou ve stejných podmínkách.
Za účelem zlepšení přilnavosti bez kompromisů na straně valivého odporu vyvinul výzkumný
tým společnosti Michelin nový materiál, jehož fyzické a mechanické vlastnosti dokážou snést
značnou deformaci. To byl velmi důležitý krok, protože v kontaktu s vozovkou je velmi malý
objem povrchu pneumatiky.

 

Při jízdě musí guma dokonale přilnout k nepravidelnostem vozovky, aby zaručila optimální
celkovou přilnavost, přesné řízení, radost z jízdy a bezpečnost a dokonce zvládla i extrémní
podmínky, jako například jízdu z kopce rychlostí 100 kilometrů za hodinu (při silničních
závodech s vyloučením dopravy) nebo brždění v nouzových situacích.

 

Pneumatika Michelin Pro³ Race, která váží pouhých 200 gramů, konkuruje těm nejlehčím
dostupným pneumatikám, i když obsahuje dodatečnou vrstvu odolnou proti píchnutí. Tato
tenká a lehká dodatečná vrstva, která se skládá z vysoce odolných nylonových HDDP*
vložek, se nachází v plášti pneumatiky a zajišťuje skvělou ochranu proti poškození.

 

 

5.919 kilometrů bez píchnutí

V několika posledních měsících testovali tyto pneumatiky amatérští a profesionální cyklisté
přibližně na 1.000.000 kilometrů ve všech povětrnostních podmínkách a na všech silničních
površích a dosáhli průměru 5.919 kilometrů bez píchnutí na jednu pneumatiku. Ze
statistického hlediska a za předpokladu, že průměrná životnost pneumatiky je 3.600
kilometrů, cyklisté své pneumatiky opotřebují ještě před jejich prvním píchnutím.
1/3 2/3

Závody – další laboratoř

Závody slouží jako další laboratoř. Jsou prostředkem k lepšímu pochopení výkonnosti
pneumatiky a před uvedením pneumatiky do konstrukčního procesu a sériové výroby
umožňují poslední úpravy.
Po každém závodě putují všechny pneumatiky do Technologického centra Michelin, kde jsou
důkladně zkoumány, zda neobsahují známky slabosti a opotřebení, a kde jsou testovány za
účelem zjištění možných nutných úprav. Tímto způsobem společnost Michelin zlepšuje své
pneumatiky už ve fázi jejich vývoje.
V lednu jel na těchto pneumatikách nové generace Laurent Brochard z týmu Bouygues
Telecom a vyhrál zelený trikot za nejlepší sprint v australském závodě Tour Down Under.
Testy pokračovaly i během závodu Tour of Qatar a etapového závodu Paříž-Nice, kde
Thomas Voeckler (Bouygues Telecom) získal puntíkový trikot, který se uděluje nejlepším
vrchařům. A letošní francouzský národní šampión Christophe Moreau (AG2R-Prévoyance)
zvítězil v závodě Dauphiné Libéré na pneumatikách Michelin Pro³ Race.

Brzy dostupná velikost

Nová pneumatika Michelin Pro³ Race bude představena v říjnu 2007 jako součást originální
výbavy a v březnu 2008 i na trhu s příslušenstvím.

23-622 (700x23C) Pro³ Race tmavě šedá 200 g
 
 

Michelin slouží cyklistům na horských kolech

Poté, co společnost Michelin v lednu rozšířila pro nadšence lehké a enduro volné jízdy řadu
pneumatik pro horská kola Mountain Reinforced, věnuje se cyklistům na horských kolech dál
a nabízí jim nejbezpečnější a nejúčinnější dostupné pneumatiky. Letos se společnost Michelin
zúčastnila nebo zúčastní více než 33 závodů horských kol.
Na těchto akcích společnost Michelin cyklistům radí, zvyšuje jejich povědomí o tom, jaký
rozdíl může v různých disciplinách (Cross Country, Cross Country Racing, Enduro, DH) a
pro různý terén, jako například bahno, smíšený povrch a skála, znamenat výběr pneumatiky.
Doporučuje se také vhodný tlak v pneumatice. Výběr správné pneumatiky pro závod a úprava
jejího tlaku podle váhy cyklisty, povrchu a povětrnostních podmínek mohou být zrádné.
Součástí asistenčního týmu je kamión s vybavením pro huštění, montáž, demontáž a opravu
kol a tým techniků.

Španělsko
Bikeshow BCN v Barceloně – 13.-15. dubna 2007
Solo Bici Festival ve Vallnordu - Andorra – 1.-3. května 2007
Francie
OffRoad Cassis - Cassis – 24.-25. března 2007
Mondial du VTT - Les 2 Alpes – 23.-24. června 2007
Pass Portes - Les Gets –29.-30. června 2007
X Challenge - Alpes d’Huez –18.-19. srpna 2007
Lyon Free VTT - Lyon –9. září 2007
Inter VTT - Lyon –13. října 2007
Roc d’Azur – Frejus –11.-14. října 2007
Německo
Willingen Bike Festival –1.-3. června 2007
Švýcarsko
Tour de Romandie, “Jur'Alp Cup” (10 etap)
Itálie
La Via Del Sale – Cervia (Ravenna) –31. března 2007
Funky Day (DH a Free Ride) – Montecreto (Modena) –29. června až 1. července 2007
Rampilonga – Moena (Trento) –8.-9. září 2007
Evropa
Saab Salomon Avalanche Trophy (12 etap)

Tlak v pneumatikách horských kol

Ideální tlak v pneumatice neexistuje. Liší se podle individuálních očekávání, váhy cyklisty a
jiných parametrů. Volbu tlaku mohou ovlivnit i jiné důležité faktory, jako např. šířka a obvod
pneumatiky, typ kola (přední nebo celkové odpružení) a namáhavost jízdy.
Následky přehuštěných pneumatik
Pozitivní přínos:
• Zlepšuje se účinnost a výkon.
Kontaktní plocha je nižší, a proto je menší i tření mezi pneumatikou za zemí.
• Riziko prasknutí duše z důvodu jejího skřípnutí se snižuje.
Deformace bočnic není při nárazu tak kritická.
Negativní následky:
• Riziko prasknutí duše z důvodu píchnutí se zvětšuje.
Přehuštěný plášť už neabsorbuje deformace způsobené cizími předměty.
• Přilnavost je nižší.
Nepříznivě ovlivněn je také výkon při ovládání, protože v kontaktu se zemí je méně gumy.
• Snižuje se pohodlí.
Pneumatika se při překonávání překážek méně deformuje.
Následky podhuštěných pneumatik
Pozitivní přínos:
• Zvyšuje se pohodlnost jízdy.
Plášť se při překonávání překážek snadněji deformuje.
• Snižuje se riziko prasknutí duše z důvodu píchnutí.
Cizí předměty daleko hůře měkkou pneumatiku propíchnou.
• Zlepšuje se trakce.
Kontaktní plocha je větší, což zlepšuje trakci.
Negativní následky:
• Riziko prasknutí duše z důvodu jejího skřípnutí se zvyšuje.
Podhuštěný plášť se snáze deformuje a způsobuje tak i deformaci bočnic.
• Snižuje se účinnost a výkon.
Kontaktní plocha je větší, což zvyšuje tření.
• Snižuje se výkon při ovládání.
Deformace pneumatiky způsobuje méně přesnou směrovou stabilitu.
 

Fakta a údaje o společnosti Michelin

Už více než sto let věnuje společnost Michelin svou expertizu a inovace ve prospěch
zvyšování mobility lidí a věcí po celém světě.
Společnost Michelin se zaměřuje na mobilitu a inovaci již více než 100 let

1889: Založení společnosti Michelin et Cie
1891: Společnost Michelin registruje své první patenty na vyměnitelné a opravitelné
pneumatiky.
1898: Vznik „Bibenda,” figury Michelin
1900: Publikován první průvodce Michelin
1905: Představení „běhounu Michelin“ s nýty, který poskytoval lepší přilnavost a trvanlivost
pneumatiky
1910: Publikována první silniční mapa Michelin s měřítkem 1:200.000
1913: Společnost Michelin vynalezla vyměnitelné ocelové kolo.
1923: První nízkotlaká automobilová pneumatika (2.5 bar)
1926: Společnost Michelin vytvořila svého prvního turistického průvodce Green Guide.
1930: Společnost Michelin patentovala pneumatiku s integrovanou duší.
1946: Společnost Michelin vynalezla radiální pneumatiku.
1979: Radiální pneumatika společnosti Michelin vyhrála závody Formule 1.
1981: Michelin X Air je první radiální pneumatikou pro letadla.
1989: Společnost Michelin spustila na francouzské teletextové síti Minitel první online službu
vyhledávání cestovních tras.
1993: Společnost Michelin vynalezla nový výrobní proces pneumatik C3M.
1994: Představena pneumatika Michelin Energy s nízkým valivým odporem
1995: Na pneumatikách Michelin přistál raketoplán.
1996: Společnost Michelin vynalezla pneumatiku s vertikálně ukotveným PAX Systémem.
1998: První Challenge Bibendum, každoroční přední světová soutěž „čistých“ vozidel
1998: Bibendum oslavil 100. narozeniny.
2000: Mezinárodní porota zvolila Bibendum nejlepším logem všech dob.
2003: Uvedení automobilového příslušenství značky Michelin na trh
2004: Představen nový firemní slogan: „Michelin, nejlepší cesta dopředu.“
2005: Společnost Michelin poskytla pneumatiky pro nové letadlo Airbus 2005 – uvedení
první dvousložkové závodní pneumatiky schválené pro používání na silnicích, Michelin
Power Race
, na trh
2006: Společnost Michelin způsobuje revoluci v pneumatikách nákladních automobilů a
přichází s Michelin Durable Technologies

Základní údaje o společnosti Michelin

Rok vzniku: 1889
Výrobní základna: 69 závodů v 19 zemích
Počet zaměstnanců: 124.000 na celém světě
Technologická centra: Více než 4.000 výzkumných pracovníků na třech
kontinentech: Severní Amerika, Evropa a Asie
Roční rozpočet R&D: okolo 4 % čistých prodejů
Výroba: Vyrobeno okolo 190 milionů pneumatik, 20 milionů
map a průvodců prodáváno ve více než 170 zemích každý rok
Čisté prodeje 2006: 16.384 miliard euro