Peugeot závodní vozy - Lvíček se probouzí

Tovární tým Peugeot se loni vytratil i z automobilových soutěží a na doby, kdy prototyp Peugeot 905 vyhrál mistrovství světa sportovních vozů a dvakrát triumfoval v Le Mans, už vzpomínají pouze pamětníci. V příští sezoně se ale automobily se stylizovaným lvem ve znaku, do centra pozornosti vrátí opět. Dokonce na několika frontách.

Francouzská automobilka už totiž loni dala najevo, že od sezony 2007 se minimálně na dva či tři roky stane její parketou opět slavná 24hodinovka v Le Mans a že se na tamní okruh vrátí s naftovým motorem. A přestože si v Le Mans stačilo mezitím první naftovou výhru utrhnout Audi, Peugeot své slovo dodržel. A na pařížském autosalonu bylo možné vidět prototyp 908, jenž se pokusí získat prvenství v tomto slavném podniku získat poprvé od roku 1993 opět pro domácí barvy. I když o takovém triumfu, jaký se automobilovým lvům povedl právě tehdy (obsadily všechny tři první místa), si nejspíš musí nechat pouze zdát.
Souběžné s „devětsetosmičkou“ ovšem Peugeot připravil i další závodní okruhový vůz – spider 207. Jde o koncepční  sportovní automobil pro pohárové závody, který není nepodobný sportovním automobilům sedmdesátých let. Konstrukce a trubkovým rámem má k dispozici přeplňovaný motor THP o objemu 1598 cm3 (175 k), vyvinutý ve spolupráci s BMW a šestistupňovou převodovku Sadev, ovládanou pádly pod volantem. Tyto automobily o hmotnosti 720 kg, používají i některé komponenty z modelů 407, 207 i 206, stojí 40 000 euro, jsou určeny pro soukromé jezdce, kteří s nimi budou závodit v pěti podnicích Le Mans Serie 2007 a v jednom ze závodů Super Série FFSA.
A mimo hru nehodlá Peugeot dlouho zůstat ani v automobilových soutěžích. Už během léta byl totiž testován vůz Peugeot 207 Super 2000 (pohon všech kol, hmotnost 1100, výkon 280 k), s nímž se hodlá automobilový lev vrátit do bitev v mistrovství světa. A koncem října už se dokonce představil v Rallye d´Antibes, která je součástí ME. Vzhledem k tomu, že vůz  ale zatím nemá homologaci, startoval s ním Gilles Panizzi mimo soutěž se startovním číslem 0.
Sportovní návrat Peugeotu tím nabírá obrátky a i když automobilový lev zatím není připraven ke skoku, docela zřetelně už začal vrnět...

 

Text: Petr Minařík  Foto: RZM