Test sněhových řetězů

Test sněhových řetězů

Které z nich jsou nejlepší na zimu? Klasické sněhové řetězy, textilní a plastové "řetězy" a spreje pro lepší záběr se utkaly v souboji.

 

Ať už v hlubokém sněhu nebo na ledu, samotné zimní pneumatiky občas nestačí. Proto nezbývá než sáhnout po sněhových řetězech nebo jejich konkurentech z textilu.

ADAC srovnával 12 produktů: 8 sněhových řetězů, 3 trakční pomůcky a 1 sprej pro lepší záběr kol na sněhu. 

Vítězem testu se staly sněhové řetězy Pewag Servo, které byly nejlepší na sněhu i na ledu a pomalu se opotřebovávají. Dokonce byly nejlepší i v kategorii nasazování těchto pomůcek na kola, kde by se dalo předpokládat, že se vítězem stanou textilní řetězy.

Dobré hodnocení si také odnesly textilní řetězy Michelin Easy Grip.
Problémem u nich je pouze rychlé opotřebení, ale v celkovém hodnocení se dají srovnávat s klasickými řetězy.

Do testu byl zařazen také sprej Super Grip.
Vydržel pouze několik stovek metrů a poté po něm nebylo ani památky.
Jeho použití nemá moc smysl a navíc může být i nebezepečný z toho důvodu, že jeho účinek najednou pomine.

 

ADAC TEST SNĚHOVÝCH ŘETĚZŮ 2011

           
Značka / Model   Výsledek   Manipulace   Sníh   Led  Opotřebení 
Podíl na výsledku (%)    40  35  10  15
Pewag Servo  ****  ****  ****   *****   ***** 
WALMEC Klack & Go New  ****  ****  ****   ****   **** 
Thule CS-10  ****  ****  ****   *****   **** 
RUDmatic Hybrid  ****  ****  ****   ****   ***** 
RUD Centrax  ****  ****  ***   ****   ***** 
Alpin 9mm  ****  ****  ***   ****   ***** 
Pewag Snox Pro  ****  ****  ****   *****   ** 
Michelin Easy Grip  ****  ****  ****   ***   - 
Auto Sock  ***  ****  ***   **   ** 
RUDmatic Softspike  ***  ****  ***   **   ** 
Thule K-Summit  ***  ****  ***   ****   - 
Snow Grip - sprej  *  *****  -   -   - 

 

 

HODNOCENÍ
Velmi dobrá *****
Dobrá ****
Uspokojivá ***
Neuspokojivá **
Nedostatečná *

 

 

 

 

 

 

 

Hodnotilo se:

Manipulace – 40 %
Hodnotila se montáž a demontáž pomůcek, stejně tak časová náročnost, umístění a odstranění řetězů nebo požadované úsilí.
Vlastnosti na sněhu – 35 %
Zde se bralo v potas subjektivní hodnocení, hnací chování předních a zadních kol, meření s kontrolou i bez kontroly trakce, a měření s využitím systému ABS.
Vlastnosti na ledu – 10 %
Měření na ledě, tažná síla a brzdný výkon.
Opotřebení – 15 %
Hodnotilo se opotřebení při rychlosti do 50 km/h a nad 50 km/h. A následně se měřila geometrie a hmotnost řetězu.

 

Tipy pro nákup a používání sněhových řetězů

  • Prostor mezi kolem a blatníkem je někdy tak úzký, že je možné použít pouze štíhlé (tenké, úzké) řetězy. Vhodné je také vybírat řetězy podle výrobce vozidla. Tyto informace lze nalézt v manuálu vozidla.
  • Některé řetězy se mohou použít jen na menší rozměry pneumatik. Ty jsou obvykle uvedeny v registační dokumentaci jako verze M+S.
  • Pro pohon zadních kol se ukázaly jako nejlepší volba řetězy železné nebo tzv. ring-ocelové. Naopak na přední kola mohou být použity jakékoliv řetězy.
  • Nejsnazší cestou k instalaci řetězů jsou montážní systémy. To ovšem vyžaduje odpovídající adaptér připojený k rozbočovači na kola. Nevýhoda: řetězy drží pouze na vnější straně kola, na běhounu.
  • Většina výrobců nabízí možnost přizpůsobit velikost řetězů podle pneumatik, pokud došlo ke změně rozměru. Tyto opravy se provádějí především v létě.

 

 

Zdroj: adac.de