25tis. realizovaných objednávek
Vytrvalostní závody jsou jednou z nových forem motorového sportu, který nevyžaduje systém kontroly pneumatik. Michelin vítá tuto příležitost, aby mohl předvést výkon svých výrobků a vytáhnout z rukávu eso v podobě technologií, které využívá.
150 : Číslo představující počet přísad potřebných k výrobě pneumatiky pro Le Mans. Mezi tyto přísady patří jak přírodní, tak syntetická guma, styren butadien (kvůli přilnavosti), polybutadien (trvanlivost), a také textilní vlákna (nylon, polyester), pryskyřice, síra, vosk, oleje atd.
12 kg : Průměrná váha pneumatiky pro LM1. Vzorek běhounu používaný na pneumatikách do deště způsobuje, že váží přibližně o 2 kg více.
80° : Pneumatika určená do suchého počasí dosahuje vrcholu svého výkonu od 80° výše (vnitřní teplota pneumatiky).
41km : Očekávaná životnost kvalifikačních pneumatik určených pro Le Mans (odpovídá 3 kolům).
5 sekund: Auta ve třídě LMP1 na okruhu Mulsanne Corner Le Mans 24 hodinové sníží rychlost ze 320 km/h na 90 km/h za 5 sekund . To představuje zpomalení o síle 2g.
9 : Počet různých typů pneumatik dostupných pro 1 auto. 2 na kvalifikační dny, 2 pro suché počasí, 4 na mokrou trať.
2,2 sekundy: Každým rokem představuje Michelin nové generace vylepšených soutěžních pneumatik, které mají pomoci ušetřit drahocenné sekundy. V Sebringu klesají časy jednotlivých kol o 1 sekundu v průběhu jednoho kola. Na základě toho lze odvodit, že časy dosažné v jednotlivých kolech na Le Mans (která jsou delší, ale mají velmi podobný neagresivní povrch) mohou ve srovnání s loňským rokem klesnout až o 2,2 sekundy. Pro dosažení obdobných výsledků jiným způsobem by bylo nutné zlepšit aerodynamický výkon auta až o 15%, snížit jejich váhu o 50 kg a nebo zvýšit výkon motoru o 40 koní! Rozdíl ve výši 2,2 sekundy v průběhu 1 kola lze převést na dodatečných 60 km v cíli 24 hodinového závodu.
30 sekund : Skutečnost, že není třeba vyměnit pneumatiky po ujetí kola znamená časovou úsporu 30 sekund. V průběhu celého závodu to znamená zisk až 9 minut, což je ekvivalent 2,5 kol.
50 000 km : Počet kilometrů najetých při testování v rámci příprav na Le Mans 24 hodin 2008, což znamená 1.000 km denně po dobu 50 dnů. Přibližně 20,000 km je přitom určeno přímo na vývoj funkčnosti pneumatiky.
183 l za sekundu: Pneumatiky určené do deště jsou schopné zpracovat asi 106 l vody za sekundu při rychlosti 200 km za hodinu a 134 litrů při 250 km za hodinu. “Prořezaný ” vzorek zpracuje až 183 litrů vody za sekundu při 250-ti kilometrové rychlosti.
1000 kg : V závislostí na nastavení auta může svislé zatížení (hmota auta plus přítlačná síla vozidla) přesáhnout 1000 kg na 1 pneumatiku.
6500 : Počet otáček pneumatiky při každém soutěžním kole. Každá část běhounu se dotkne povrchu země v průběhu 13 kol celkem 84,500krát.
1,5h : Přibližně hodinu a půl trvá výroba jedné pneumatiky pro Le Mans 24 hodin. Výroba začíná v březnu a končí těsně před závodem.
100 tun: Celková váha 8.000 pneumatik, které Michelin přiveze na Le Mans. Jsou vyloženy z kamionů a opatrně uskladněny v prostoru o rozloze 800 metrů čtverečních.