25tis. realizovaných objednávek
Zlepšit odolnost letecké pneumatiky proti poškození a zároveň nezvýšit její váhu, se mohlo jevit jako neřešitelné, do té doby než Michelin představil novou převratnou technologii Near Zero Growth (NZG), která nastavila nové standardy v oblasti výdrže pneumatiky a jejím poškozen cizími objekty, při snížení její vlastní hmotnosti.
Bez jakéhokoliv měření je jasné, že podmínky, které musí letecká pneumatika splňovat, jsou extrémní. Musí být schopna akcelerovat z 0 do 290 km/h za sekundu, uvézt až 266 násobek své vlastní váhy, přestáv teploty v rozmezí -50°C až 150°C čelit poškození cizími objekty. Ačkoliv jsou pneumatiky celou dobu letu schovány, hrají důležitou roli při vzlétnutí a přistání.
Michelin vyvinul radiální technologii NZG, aby přispěl k vyšší bezpečnosti a lepší mobilitě nabídkou jasných výhod svých pneumatik v oblasti bezpečnosti a výkonu. Tato inovace významným způsobem omezuje velikost kostry pneumatiky ve chvíli jejího nahuštění. Díky použití vysoce modulárních materiálů, struktura pneumatiky pracuje pod nižším tlakem a je i méně náchylná k poškození. To samozřejmě přináší celou řadu výhod pro výrobce letadel:
Tato převratná novinky z divize Michelinu pro výzkum a vývoj, si již vyžádala 600 milionů EUR. NZG byla odvozena od radiální technologie, poprvé aplikované na letadlech v roce 1981 v pneumatikách Michelin Air X.
Michelin, jako průkopnik radiální technologie u leteckých pneumatik, se snaží vyslyšet prosby leteckého průmyslu na neustálé zvyšování kvality a životnosti. Nejnovější pneumatika používající NZG technologii na letadle Embraer 190 patří ke standardům. Michelin byl take první výrobce pneumatik, který obul Airbus A 380, stejné jako jediný výrobce schopný splnit požadavky Dassaultu pro Falcon 7X. Více než kdy jindy, patří Michelin k preferovaným partnerům pro oblast leteckých projektů.
S novou technologií New Zero Growth (NZG), Michelin udělal stejný skok kupředu, jako s první radiální pneumatikou pro letadla představenou v roce 1981. Tato inovace, kterou Michelin demonstruje svůj závazek vůči výrobcům letadlem, opět zvyšuje výkon k novým úrovním a umožňuje leteckým společnostem generovat úspory.
Pneumatiky vděčí své prodloužené životnosti novým vysoce modulárním materiálům, které omezují deformace struktury.
S technologií NZG, se kostra zvětšila o méně než 3% v nahuštěném stavu, v porovnání s 6% až 8% u pneumatiky vyztužených sylonem. Výsledkem je stuktura pneumatiky, která pracuje pod menším tlakem a je méně zranitelná různými poškozeními. Povrch pneumatiky je méně náchylný k obrušování a tím zajišťuje delší životnost.
Co více, technologie NZG snižuje váhu pneumatiky o 20%, díky použití o polovinu méně vrstev. U letadel znamená nižší váha úsporu paliva a schopnost uvézt težší náklad. To rovněž znamená vyšší marže, protože letadlo může uvézt více nákladu nebo cestujících.
Touto cestou, techologie Michelin NZG přináší úspory napříč celým nákladovým řetězcem.
Protože technologie NZG redukuje váhu pneumatiky, potřebuje letadlo méně paliva a tím i emituje do ovzduší méně CO2.
Technologie je schopná snížit váhu pneumatiky o 20% v porovnání s konvenční pneumatikou, díky použití méně vrstev. To znamená méně surovin pro výrobu a méně surovin k recyklaci na konci jejího životního cyklu.
Vybrán organizací EADS, aby znovu vrátil Concorde do života, Michelin zdvihl hozenou rukavici leteckého průmyslu.
Technologie NZG je navržena tak, aby nabídla optimální odolnost vůči extremním podmínkám kterým jsou letecké pneumatiky vystaveny.
Dosud bylo jediným cílem vyrobit tlustší pneumatiku. To by ovšem zvedlo její hmotnost, spotřebu paliva a snížilo přepravní kapacitu. Ve zkatce by toto řešení eliminovalo výhody konvenční radiální pneumatiky a snížilo i její výkon.
Koncem roku 1999, výzkumnící Michelinu vyvinuli nový vysoce modulární materiál, který vydláždil cestu k nové technologii známou Near Zero Growth (NZG). Tato technologie nabízí lepší odolnost vůči poškození a významně snižuje hmotnost, tzn. dvě důležité charakteristiky leteckých pneumatik.
Technologie NZG je založena na vysoce modulárních materiálech, které redukují deformaci struktury.
Díky technologickým omezením, se zvětší kostra pneumatiky o méně než 3% při plném nahuštění. (v porovnání s 6% až 8% u pneumatiky vyztužené nylonem), struktura pracuje pod velmi nízkým tlakem a je více odolná vůči poškozením.
Povrch je také více odolný k odření a proto vydrží déle.
Technologie NZG používá o polovinu méně vrstev. Výsledkem je o 20% nižší váha než u konvenčních pneumatik Michelin.