25tis. realizovaných objednávek
Již tradičně pro Vás zveřejňujeme ADAC testy pneumatik. I pro letošní rok byly testovány letní pneumatiky z hlediska 5 kategorií:
Naměřené výsledky se hodnotí známkami od 1 do 6 a celkové hodnocení je průměrem těchto známek.
Pro tuto sezónu se testovaly pneumatiky v rozměru 165/70 R14 T a 205/55 R16 V a stále více populární SUV pneumatiky - v rozměru 215/65 R16 H.
ADAC doporučuje koupi pneumatik s hodnocením „velmi dobrá“ až „uspokojivá“, pneumatiky s horším hodnocením už jsou na pováženou.
Letošního testu se zúčastnilo celkem 37 pneumatik, z toho vyšlo s hodnocením „uspokojivá“ 23 testovaných pneumatik, s výsledkem „dobrá“ 12 testovaných pneumatik a s výsledkem „velmi dobrá“ žádná z testovaných pneumatik. Dvě pneumatiky dokonce získaly hodnocení „nedostatečná".
Testováno bylo celkem 15 pneumatik. Vedle klasických prémiových značek, také dříve málo známé pneumatiky.
Na prvním místě se v celkovém hodnocení umístila pneumatika Continental ContiEcoContact 5 s nejnižší spotřebou paliva a hlučností. Druhé místo obsadila pneu Michelin Energy Saver, která má nejlepší jízdní vlastnosti na mokré vozovce a hned za ní Pirelli Cinturato P1.
Všechny tři pneumatiky poskytují služby na vysoké úrovni a můžete se na ně spolehnout.
Nejhůře v testech dopadla pneumatika Infinity Inf-030, která jako jediná získala hodnocení „nedostatečná". Mimo jiné i díky příliš dlouhé brzdné dráze na mokré vozovce.
Celkem 15 modelů prokazovalo své vlastnosti jak na suché vozovce, tak i na mokré.
Testovaný rozměr má největší podíl na trhu po vozidla nižší střední třídy a střední třídy.
Hodnocení „dobrá“ si odneslo 5 značek – Continental, Goodyear, Dunlop, Bridgestone a Semperit, které opět prokázaly dobrou práci.
Zbylé testované pneumatiky byly „uspokojivé“ (Pirelli, Nokian či Yokohama). Ve většině případů se jednalo o nedostatky při jízdě na mokré vozovce.
V této kategorii bylo testováno 7 pneumatik.
Hodnocení „dobrá“ získaly pouze dvě značky a to Continental a Pirelli. Pneumatiky převedly dobrý výkon jak na suché, tak i na mokré vozovce.
Další 4 značky dostaly známku „uspokojivá“ a to především díky nedostatkům na mokré vozovce (Goodyear, Bridgestone a Hankook). U pneumatiky Vredestein Sportrac 3 to bylo zase větší opotřebení.
Jedinou „nedostatečnou" získala Sava Intensa, která měla nejhorší hodnocení na mokru i na suchu. Překvapivě dobře však skončila v kategorii opotřebení.
Pneumatika | Výsledek | Sucho | Mokro | Hluk | Spotřeba | Opotřebení |
Podíl na výsledku (%) | 20 | 40 | 10 | 10 | 20 | |
Continental ContiEcoContact 5 | **** | 1,5 | 2,5 | 2,5 | 1,3 | 1,3 |
Michelin Energy Saver | **** | 1,6 | 2,2 | 2,6 | 1,7 | 2,0 |
Pirelli Cinturato P1 | **** | 1,5 | 2,3 | 2,8 | 2,0 | 2,3 |
Apollo Amazer 3G Maxx | **** | 1,6 | 2,2 | 3,7 | 2,1 | 2,5 |
Barum Brillantis 2 | **** | 1,9 | 2,5 | 3,1 | 2,1 | 2,5 |
Goodyear DuraGrip | *** | 1,5 | 2,8 | 2,6 | 1,7 | 1,5 |
Fulda EcoControl | *** | 1,6 | 3,0 | 3,2 | 2,0 | 1,0 |
Yokohama BluEarth | *** | 1,4 | 2,4 | 2,8 | 2,2 | 2,8 |
Dunlop SP Streetresponse | *** | 1,6 | 2,7 | 3,0 | 1,8 | 2,3 |
Hankook Kinergy Eco K425 | *** | 1,6 | 2,6 | 2,9 | 2,3 | 2,5 |
Kumho Solus KH17 | *** | 1,6 | 2,3 | 3,1 | 2,5 | 3,0 |
Firestone Multihawk | *** | 1,6 | 2,7 | 3,2 | 2,4 | 2,5 |
Semperit Comfort-Life 2 | *** | 1,7 | 2,5 | 3,1 | 2,3 | 3,3 |
GT-Radial Champiro Eco | *** | 2,4 | 3,2 | 2,7 | 1,9 | 2,0 |
Infinity Inf-030 | * | 2,0 | 5,2 | 3,8 | 2,3 | 0,5 |
Pneumatika | Výsledek | Sucho | Mokro | Hluk | Spotřeba | Opotřebení |
Podíl na výsledku (%) | 20 | 40 | 10 | 10 | 20 | |
Continental ContiPremiumContact 5 | **** | 1,4 | 2,0 | 3,5 | 1,9 | 2,3 |
Goodyear OptiGrip | **** | 1,9 | 2,5 | 3,4 | 2,1 | 0,8 |
Dunlop SP Sport Fastresponse | **** | 1,4 | 2,5 | 3,3 | 1,9 | 1,5 |
Bridgestone Turanza T001 | **** | 1,4 | 2,3 | 3,0 | 2,0 | 2,5 |
Semperit Speed-Life | **** | 1,6 | 2,5 | 3,0 | 2,1 | 2,5 |
Pirelli Cinturato P7 | *** | 1,7 | 2,7 | 2,8 | 1,7 | 1,0 |
Yokohama C.drive 2 | *** | 1,4 | 1,7 | 2,8 | 2,5 | 3,0 |
C Formula | *** | 2,0 | 2,8 | 2,9 | 1,9 | 0,5 |
Uniroyal RainExpert | *** | 1,8 | 1,9 | 3,5 | 2,2 | 3,0 |
Hankook Kinergy Eco K425 | *** | 1,7 | 2,7 | 3,0 | 1,7 | 2,5 |
Maloya Lugano | *** | 1,9 | 2,6 | 3,4 | 2,1 | 2,3 |
Fulda EcoControl HP | *** | 1,4 | 3,2 | 3,0 | 1,9 | 2,0 |
Nokian V | *** | 1,5 | 2,5 | 3,1 | 2,4 | 3,0 |
Nexen N8000 | *** | 1,8 | 2,2 | 3,0 | 2,8 | 3,5 |
Kumho Ecsta HM (KH31) | *** | 1,5 | 2,7 | 3,2 | 2,3 | 3,0 |
Pneumatika | Výsledek | Sucho | Mokro | Hluk | Trakce | Spotřeba | Opotřebení |
Podíl na výsledku (%) | 20 | 35 | 10 | 5 | 10 | 20 | |
Continental Cross Contact UHP | **** | 1,5 | 2,0 | 3,4 | 2,8 | 1,9 | 2,5 |
Pirelli Scorpion Verde | **** | 1,6 | 2,3 | 3,0 | 3,5 | 2,0 | 2,3 |
Goodyear EfficientGrip 4x4 SUV | *** | 1,5 | 2,9 | 2,6 | 3,0 | 2,0 | 0,5 |
Vredestein Sportrack 3 | *** | 1,4 | 1,8 | 3,3 | 3,0 | 2,2 | 2,8 |
Hankook Dynapro HP | *** | 1,5 | 2,6 | 2,8 | 2,3 | 2,3 | 2,8 |
Bridgestone Dueler HP Sport | *** | 1,7 | 2,7 | 3,0 | 2,8 | 2,1 | 2,5 |
Sava Intensa SUV | * | 2,3 | 5,3 | 3,1 | 2,3 | 1,8 | 0,5 |
Velmi dobrá | ***** |
Dobrá | **** |
Uspokojivá | *** |
Dostatečná | ** |
Nedostatečná | * |
Poznámka: Známka "velmi dobrá" má rozpětí 0,5-1,5, "dobrá" 1,6-2,5, "uspokojivá" 2,6-3,5, "dostatečná" 3,6-4,5 a nedostatečná 4,6-5,5