25tis. realizovaných objednávek
Přemýšlíte o tom, jaké letní pneumatiky pořídit? My ano. Proto přinášíme test letních pneumatik v rozměru 225/45 R17. Než přijde skutečné jaro, můžete stále jezdit na zimních pneumatikách - přesné prognózy počasí jsou opravdu vzácné. Ale určitě stojí za to teď zkontrolovat hloubku dezénu letních pneumatik, případně koupit nové. Ale jaké a kde?
Přední online prodejci mají až 150 značek ve svém portfoliu - kromě známých značek i ty, jejichž jména jste možná nikdy neslyšeli. Kromě špatného značení na štítku (účinnost, přilnavost za mokra, hlučnost) má mnoho z nich mizerné vlastnosti.
Nedostatky v praktické online nákupu: člověk má jen malý vliv na na datum výroby pneumatik a je mu doručeno to, co je právě na skladě - nejvýše do stáří dvou let. I když jsou pneumatiky při správném skladování i po této době jako nové, výrobci pneumatiky neustále vylepšují i během výrobního procesu. Takže pokud chcete mít pneumatiky co nejaktuálnější, měli byste se s tímto požadavkem obrátit na prodejce pneumatik a požadát jej o nejnovější DOT pneumatik. DOT je uvedeno na bočnici pneumatiky a jedná se o týden a rok výroby. Například 4415 je 44.týden v roce 2015.
V testu si můžete přečíst, které pneumatiky se nejlépe hodí k vašemu stylu jízdy, vozidlu nebo použití. Intenzivně se testovalo 14 pneumatik v rozmezí od 5500 - 11500 Kč za sadu pneumatik. Model Continental ContiSportContact 5 byl v průběhu let optimalizován a získal 278 bodů z možných 300. Má také zdaleka nejkratší brzdnou dráhu na mokré vozovce a před novými produkty jako je Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 nebo Dunlop Sport Maxx RT 2 jasně vede.
Pirelli P Zero má shodný počet bodů jako Dunlop - obě pneumatiky mají velmi dobré vlastnosti na mokré i suché vozovce.
Známku "velmi doporučujeme" získala také nová pneumatika Falken Azenis FK510, která se umístila na pátém místě. Falken má velmi dobré výsledky při aquaplaningu a také při jízdě na suché vozovce. Pouze díky horším výsledkům při jízdě na mokré vozovce se Falken neumístil na prvních třech místech. Dokonce i Nokian zLine můžeme doporučit - má nízký valivý odpor na úkor přilnavosti za mokra. Nokian byl lepší než Bridgestone Turanza T001, která měla dlouhou brzdnou dráha a díky tomu se umístila až na sedmém místě.
Jako skutečně rizikové modely se na mokré vozovce předvedly pouze tři letní pneumatiky vyrobené v Číně: GT Radial, Linglong a Westlake. Jejich náklady na výrobu jsou ve srovnání s prémiovými značkami poloviční.
Westlake Sport SA-37 obrdžela, jako druhá pneumatika v historii testu, nula bodů za brzdnou dráhu na mokré vozovce. Při brzdění ze 100 km/h byla brzdná dráha 66,9 m. Pneumatika dononce nese symbol M+S (pro americký trh), tudíž zimní vhodnost nelze očekávat.
Pneumatika |
Možný počet bodů |
Falken Azenis FK510 |
||||||
Mokro | ||||||||
Aquaplaning v podélném směru | 25 | 24 | 24 | 24 | 23 | 25 | 22 | 22 |
Aquaplaning v příčném směru | 10 | 7 | 8 | 10 | 7 | 10 | 6 | 9 |
Brzdění, 100 - 0 km/h | 40 | 40 | 32 | 30 | 30 | 23 | 25 | 18 |
Bezpečnost při jízdě | 45 | 45 | 41 | 40 | 43 | 30 | 38 | 34 |
Ovladatelnost (1550 m), čas | 20 | 20 | 19 | 19 | 20 | 17 | 18 | 17 |
Okruh, čas | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 9 | 10 | 9 |
Souhrn | 150 | 146 | 134 | 133 | 133 | 114 | 119 | 109 |
Sucho | ||||||||
Brzdění, 100 - 0 km/h | 40 | 40 | 40 | 39 | 36 | 37 | 34 | 35 |
Bezpečnost při jízdě | 30 | 26 | 24 | 22 | 29 | 26 | 18 | 24 |
Ovladatelnost (1888 m), čas | 20 | 20 | 19 | 19 | 20 | 19 | 18 | 19 |
Komfort | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 7 | 7 |
Valivý odpor | 25 | 14 | 19 | 19 | 13 | 16 | 22 | 19 |
Slalom, vzdálenost 18 m | 15 | 14 | 13 | 14 | 15 | 14 | 13 | 14 |
Hlučnost: 80 km/h | 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 10 | 9 | 8 |
Souhrn | 150 | 132 | 133 | 130 | 130 | 130 | 121 | 126 |
Celkový počet bodů | 300 | 278 | 267 | 263 | 263 | 244 | 240 | 235 |
Umístění | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 6 |
7 |
Možný počet bodů |
Toyo Proxes T1 Sport+ |
GT Radial SportActive |
Linglong Green-Max |
Westlake Sport SA-37 |
||||
Mokro | ||||||||
Aquaplaning v podélném směru | 25 | 22 | 21 | 23 | 20 | 20 | 21 | 23 |
Aquaplaning v příčném směru | 10 | 4 | 9 | 6 | 7 | 6 | 4 | 10 |
Brzdění, 100 - 0 km/h | 40 | 18 | 17 | 15 | 12 | 9 | 13 | |
Bezpečnost při jízdě | 45 | 17 | 29 | 35 | 28 | 19 | 13 | 15 |
Ovladatelnost (1550 m), čas | 20 | 14 | 16 | 17 | 17 | 15 | 14 | 14 |
Okruh, čas | 10 | 9 | 10 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 |
Souhrn | 150 | 84 | 102 | 105 | 93 | 78 | 73 | 70 |
Sucho | ||||||||
Brzdění, 100 - 0 km/h | 40 | 40 | 34 | 28 | 33 | 25 | 30 | 26 |
Bezpečnost při jízdě | 30 | 27 | 22 | 21 | 30 | 16 | 12 | 14 |
Ovladatelnost (1888 m), čas | 20 | 19 | 19 | 19 | 20 | 18 | 17 | 18 |
Komfort | 10 | 8 | 8 | 9 | 8 | 7 | 8 | 8 |
Valivý odpor | 25 | 25 | 17 | 13 | 4 | 19 | 20 | 13 |
Slalom, vzdálenost 18 m | 15 | 15 | 13 | 13 | 13 | 13 | 12 | 13 |
Hlučnost: 80 km/h | 10 | 9 | 10 | 10 | 8 | 9 | 10 | 10 |
Souhrn | 150 | 143 | 123 | 113 | 116 | 107 | 109 | 102 |
Celkový počet bodů | 300 | 227 | 225 | 218 | 209 | 185 | 182 | 172 |
Umístění | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |