25tis. realizovaných objednávek
Stuttgart (ACE) 12.2.2014 - Kdo shání nové letní pneumatiky pro kompaktní vůz, může s čistým svědomím vybírat i z větších rozměrů. To platí alespoň pro 11 standardních letních pneumatik v rozměru 225/45 R 17, které autoklub ACE testoval. Sečteno a podtrženo jsou tyto pneumatiky bez vyjímky buďto doporučitelné (7) nebo velmi doporučitelné (4). Pneumatiky byly posuzované společně s odborníky z GTU - testovaly se vlastnosti pneumatik v oblasti bezpečnosti na mokré a suché vozovce a v oblasti životního prostředí a ekonomiky.
Letní pneumatiky byly hodnoceny ve 12 kategoriích. Vítězem testu se stal model Continental ContiSportContact 5, který získal 143 bodů ze 190 možných bodů. Cena za sadu těchto čtyř pneumatik je však ze všech testovaných modelů nejvyšší. Nejlevněji se dají pořídt pneumatiky Apollo Aspire 4GXL (obdrženo 119 bodů ze 190).
ACE udává ještě něco ke zvážení s ohledem na rozměr pneumatik: v porovnání s populární standardní velikostí 205/55 R16 u kompaktních vozů, musí kupující u testované větší velikosti 225/45 R17 obecně očekávat, že cena bude o asi dva tisíce za sadu vyšší.
Kromě toho by mělo být každému milovníkovi sportovního vzhledu jasné, že se zmenšujícím se průřezem, se ztráci i jízdní komfort, neboť se bočnice pneumatiky podílí z velké části také na odpružení a tlumení malých nerovností na vozovce.
Plocha a tuhost bočnice pneumatiky se na druhou stranu starají tako o přímé přenášení bočních sil na vozovku. Pneumatiky se deformují a pracují méně na kratší vzdálenosti mezi vozovkou a ráfkem, což ve výsledku přináší pocit přesnějšího a přímého řízení.
Pneumatika | Možný počet bodů | Continental SportContact 5 | Dunlop Sport Maxx RT | Pirelli P Zero | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 | Bridgestone Potenza S001 | Nokian Line XL |
Mokro | |||||||
Brzdění na mokru | 30 | 27 | 21 | 25 | 23 | 23 | 24 |
Ovladatelnost na mokru | 15 | 14 | 11 | 13 | 12 | 11 | 14 |
Kreisbahn | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Aquaplaning v podélném směru | 20 | 14 | 14 | 13 | 13 | 13 | 12 |
Aquaplaning v příčném směru | 10 | 8 | 8 | 7 | 7 | 9 | 7 |
Souhrn | 80 | 68 | 58 | 63 | 59 | 61 | 61 |
Sucho | |||||||
Brzdění na suchu | 30 | 29 | 26 | 26 | 27 | 26 | 21 |
Ovladatelnost na suchu | 30 | 18 | 19 | 19 | 17 | 17 | 13 |
Souhrn | 60 | 47 | 45 | 45 | 44 | 43 | 34 |
Výkonnost/životní prostředí | |||||||
Hlučnost | 10 | 6 | 5 | 6 | 4 | 3 | 7 |
Valivý odpor | 20 | 16 | 18 | 14 | 16 | 14 | 16 |
Celkové hodnocení | 20 | 6 | 8 | 6 | 8 | 7 | 8 |
Souhrn | 50 | 28 | 31 | 26 | 28 | 24 | 31 |
Zhodnocení | |||||||
Získaný počet bodů | 143 | 134 | 134 | 131 | 128 | 126 | |
Umístění | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 6 |
Pneumatika | Možný počet bodů | Vredestein Ultrac Vorti | Apollo Aspire 4G.XL | Barum Bravuris 3 HM | Hankook Ventus S1 evo 2 | Kumho Solus HS 51 |
Mokro | ||||||
Brzdění na mokru | 30 | 21 | 22 | 21 | 21 | 16 |
Ovladatelnost na mokru | 15 | 13 | 8 | 9 | 7 | 9 |
Kreisbahn | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Aquaplaning v podélném směru | 20 | 12 | 11 | 10 | 14 | 16 |
Aquaplaning v příčném směru | 10 | 6 | 6 | 7 | 9 | 9 |
Souhrn | 80 | 56 | 51 | 50 | 54 | 52 |
Sucho | ||||||
Brzdění na suchu | 30 | 23 | 25 | 20 | 21 | 18 |
Ovladatelnost na suchu | 30 | 18 | 14 | 13 | 12 | 13 |
Souhrn | 60 | 41 | 39 | 33 | 33 | 31 |
Výkonnost/životní prostředí | ||||||
Hlučnost | 10 | 5 | 4 | 6 | 5 | 6 |
Valivý odpor | 20 | 13 | 13 | 17 | 14 | 14 |
Celkové hodnocení | 20 | 7 | 12 | 12 | 7 | 8 |
Souhrn | 50 | 25 | 29 | 35 | 26 | 28 |
Zhodnocení | ||||||
Získaný počet bodů | 122 | 119 | 118 | 113 | 111 | |
Umístění | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Zdroj: ace-online.de