25tis. realizovaných objednávek
Ať už v hlubokém sněhu nebo na ledu, samotné zimní pneumatiky občas nestačí. Proto nezbývá než sáhnout po sněhových řetězech nebo jejich konkurentech z textilu.
ADAC srovnával 12 produktů: 8 sněhových řetězů, 3 trakční pomůcky a 1 sprej pro lepší záběr kol na sněhu.
Vítězem testu se staly sněhové řetězy Pewag Servo, které byly nejlepší na sněhu i na ledu a pomalu se opotřebovávají. Dokonce byly nejlepší i v kategorii nasazování těchto pomůcek na kola, kde by se dalo předpokládat, že se vítězem stanou textilní řetězy.
Dobré hodnocení si také odnesly textilní řetězy Michelin Easy Grip.
Problémem u nich je pouze rychlé opotřebení, ale v celkovém hodnocení se dají srovnávat s klasickými řetězy.
Do testu byl zařazen také sprej Super Grip.
Vydržel pouze několik stovek metrů a poté po něm nebylo ani památky.
Jeho použití nemá moc smysl a navíc může být i nebezepečný z toho důvodu, že jeho účinek najednou pomine.
Značka / Model | Výsledek | Manipulace | Sníh | Led | Opotřebení |
Podíl na výsledku (%) | 40 | 35 | 10 | 15 | |
Pewag Servo | **** | **** | **** | ***** | ***** |
WALMEC Klack & Go New | **** | **** | **** | **** | **** |
Thule CS-10 | **** | **** | **** | ***** | **** |
RUDmatic Hybrid | **** | **** | **** | **** | ***** |
RUD Centrax | **** | **** | *** | **** | ***** |
Alpin 9mm | **** | **** | *** | **** | ***** |
Pewag Snox Pro | **** | **** | **** | ***** | ** |
Michelin Easy Grip | **** | **** | **** | *** | - |
Auto Sock | *** | **** | *** | ** | ** |
RUDmatic Softspike | *** | **** | *** | ** | ** |
Thule K-Summit | *** | **** | *** | **** | - |
Snow Grip - sprej | * | ***** | - | - | - |
Velmi dobrá | ***** |
Dobrá | **** |
Uspokojivá | *** |
Neuspokojivá | ** |
Nedostatečná | * |
Hodnotilo se:
Manipulace – 40 %
Hodnotila se montáž a demontáž pomůcek, stejně tak časová náročnost, umístění a odstranění řetězů nebo požadované úsilí.
Vlastnosti na sněhu – 35 %
Zde se bralo v potas subjektivní hodnocení, hnací chování předních a zadních kol, meření s kontrolou i bez kontroly trakce, a měření s využitím systému ABS.
Vlastnosti na ledu – 10 %
Měření na ledě, tažná síla a brzdný výkon.
Opotřebení – 15 %
Hodnotilo se opotřebení při rychlosti do 50 km/h a nad 50 km/h. A následně se měřila geometrie a hmotnost řetězu.
Zdroj: adac.de