25tis. realizovaných objednávek
Celkem 13 sad zimních pneumatik bylo testováno týmem z Auto Motor und Sport. Testování probíhalo na chladném severu, konkrétně ve Finsku.
Je to tedy ideální místo pro vyzkoušení zimních pneumatik v drsných podmínkách. Jako vozidlo byl použit Mercedes Benz B 180 CDI s rozměrem pneumatik 205/55 R16. Tento rozměr je vhodný na různé vozidla, jako jsou např. kompaktní automobily a vozy střední třídy.
Po dlouhodobém testování je znám konečný vítěz. Výrobci pneumatik jsou velice ambiciózní, aby se umístili na předních místech: celkem 5 modelů získalo hodnocení "velmi doporučujeme". Pouze dvě pneumatiky byly hodnoceny jako "nedoporučujeme".
Pneu Nokian WR D3 se v testech umístily nejlépe, jelikož jízda s těmito pneumatikami byla nejbezpečnější jak na suché a mokré vozovce, tak i na sněhu. Pneumatiky předvedly vynikající výkon na zasněženém povrchu.
Velmi těsně se na druhém místě umístila pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850. Měla extrémně krátkou brzdnou dráhu a nejvíce vyrovnané vlastnosti ve všech disciplínách.
Na třetím místě skončily pneumatiky Semperit Speed Grip 2, které předvedly vyjímečnou přilnavost na mokru a zároveň pozitivní vliv na jízdní komfort. Pouze na sněhu si vedly o něco hůře.
Čtvrté místo obsadily dva modely Dunlop SP Wintersport 4D a Goodyear Ultragrip 8. Obě pneumatiky získaly stejné bodové hodnocení. Dunlop má však značné rezervy v aquaplaningu, kde zase Goodyear vyniká. V hlučnosti však UG 8 získalo horší hodnocení.
Ve středu tabulky se umístily pneumatiky Michelin Alpin 4 nebo Fulda Kristal Control HP a poté už následují poslední dvě místa. Předposlední skončil model Bridgestone Blizzak LM 32, který měl nejhorší chování na sněhu a předčil ho i poslední model Nankang. Chování na suchu a mokru už dopadlo lépe.
Poslední místo obsadila pneumatika Nankang NK Snow SV-2, které měla velké nedostatky při jízdě na sněhu a vůči aquaplaningu. Brzdné vlastnosti také nejsou nejlepší.
Otázkou zůstává, co nového přinesou povinné štítky u zimních pneumatik , protože opravdu důležitá kritéria pro použití v zimě zcela chybí: jízdní vlastnosti na sněhu a ledu.
Pneumatika | Výsledek | Sníh | Mokro | Sucho |
Nokian WR D3 | 265 b | 99 | 73 | 93 |
Continental ContiWinterContact TS 850 | 263 b | 88 | 85 | 90 |
Semperit Speed Grip 2 | 251 b | 76 | 88 | 87 |
Dunlop SP Wintersport 4D | 247 b | 79 | 83 | 85 |
Goodyear UltraGrip 8 | 247 b | 78 | 86 | 83 |
Toyo Snowprox S 953 | 244 b | 90 | 65 | 89 |
Michelin Alpin 4 | 243 b | 83 | 71 | 89 |
Fulda Kristal Control HP | 230 b | 87 | 61 | 82 |
Pirelli Snow Control III | 226 b | 70 | 72 | 84 |
Vredestein Snowtrack 3 | 219 b | 69 | 63 | 87 |
Hankook Icept RS | 216 b | 78 | 55 | 83 |
Bridgestone Blizzak LM 32 | 204 b | 38 | 84 | 82 |
Nankang NK Snow SV-2 | 185 b | 44 | 52 | 89 |
Hodnocení - každá kategorie má maximální počet 100 bodů, takže celkově může nejlepší pneumatika získat celkem 300 bodů.
Zdroj: reifentrends.de