25tis. realizovaných objednávek
Už je to opět tady. V současné době už musíme na některých místech ČR počítat se sněhem na silnicích. Pokud chcete být na cestách v bezpečí, měli byste se včas postarat o zimní obutí vašeho vozu. Máte zimní pneumatiky starší než 6 let nebo máte hloubku dezénu menší než 4 milimetry? Tak to doporučuje zakoupit nové zimní pneumatiky. Ale jaké si vybrat?
Společnost GTÜ společně s autoklubem ACE testovala 8 zimních pneumatik v rozměru 225/50 R17 v náročných zimních podmínkách. Výsledky jsou působivé, až na jednu výjimku. Zbrusu nové zimní pneumatiky v horní cenové relaci dopadly velice dobře při testování na sněhu, ledu nebo mokru. Ve srovnání s loňským rokem došlo ke zlepšení kvality pneumatik.
Vítězem testu GTÜ se s nejvyšším hodnocením "velmi doporučujeme" stala pneu WinterContact TS 850 a hned za ní skončila pneumatika Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1. Tyto dvě prémiové pneumatiky předvedly své silné stránky zejména na zasněžených a mokrých cestách - jak v trakci, manipulaci nebo v brzdění. Zkoušky bezpečnosti na suché vozovce dokončily oba kandidáti bez úhony.
Široké pole s hodnocením "doporučujeme" tvoří pět dezénů - Dunlop Winter Sport 5, Nokian WR D4, Michelin Alpin 5 (nejdražší pneumatika v testu), Pirelli Sottozero 3 a Semperit Speed-Grip 2. Nejhůře skončila pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme 5 na osmém místě a to díky nepřesvědčivému výkonu na mokré vozovce.
Při měření trakce na zasněžených vozovkách byly rozdíly mezi zkušebními kandidáty překvapivě nízké. Dokonce i při brdění na sněhu se nekonalo žádné ošklivé překvapení.
Co se týče manipulace na strmém horském průsmyku, tak tady zazářila pneu Alpin 5 i před Continentalem a Goodyearem. Na mokré vozovce se moc nepředvedly Semperit Speed-Grip 2 ani Vredestein. Pneumatiky Semperit Speed-Grip 2 navíc zklamaly při nízkém průjezdu v zatáčkácch, zatímco Vredestein má navíc dlouhou brzdnou dráhu. Na suché vozovce je suveréně nejlepší pneu Continental WinterContact TS 850.
Pneumatika |
Možný počet bodů |
Vredestein Wintrac Xtreme 5 |
|||||||
Sníh | |||||||||
Trakce na sněhu | 20 | 14 | 16 | 15 | 14 | 15 | 15 | 15 | 15 |
Brzdění na sněhu | 30 | 25 | 25 | 25 | 22 | 26 | 20 | 26 | 22 |
Manipulace na sněhu | 30 | 24 | 21 | 24 | 25 | 22 | 21 | 19 | 18 |
Souhrn | 80 | 63 | 62 | 64 | 61 | 63 | 56 | 60 | 55 |
Mokro | |||||||||
Brzdění na mokru | 30 | 28 | 27 | 26 | 26 | 23 | 26 | 21 | 16 |
Ovladatelnost na mokru | 25 | 23 | 22 | 23 | 22 | 17 | 22 | 12 | 15 |
Aquaplaning v podélném směru | 15 | 11 | 10 | 11 | 11 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Aquaplaning v příčném směru | 10 | 8 | 9 | 9 | 8 | 8 | 5 | 5 | 5 |
Souhrn | 80 | 70 | 68 | 69 | 67 | 58 | 63 | 48 | 46 |
Sucho |
|||||||||
Brzdění na suchu | 30 | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 24 | 22 | 22 |
Ovladatelnost na suchu | 30 | 24 | 22 | 21 | 19 | 23 | 21 | 19 | 23 |
Souhrn | 46 | 44 | 43 | 41 | 45 | 45 | 41 | 45 | |
Výkonnost/životní prostředí | |||||||||
Hlučnost | 10 | 7 | 3 | 6 | 6 | 3 | 2 | 8 | 6 |
Valivý odpor | 20 | 17 | 17 | 18 | 16 | 18 | 18 | 17 | 18 |
Cenové hodnocení | 10 | 2 | 3 | 3 | 2 | 8 | 4 | 7 | 6 |
Souhrn | 40 | 26 | 23 | 27 | 24 | 29 | 24 | 32 | 30 |
Zhodnocení |
|||||||||
Získaný počet bodů | 205 | 197 | 203 | 193 | 195 | 188 | 181 | 176 | |
Umístění | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |