25tis. realizovaných objednávek
Jedná se o podstatnou záležitost, bez ohledu na sezónu. Podhuštění vede ke zvýšené deformaci pneumatiky, což vede ke vzrůstu tepla a teplo je nejhorším nepřítelem pneumatiky. (Podhuštění vede k většímu tření, což má za následek vyšší opotřebení).
Podhuštěním se zkracuje životnost pneumatik a také se zvyšuje spotřeba paliva díky vyššímu jízdnímu odporu pneumatik.
Zkontrolujte alespoň jednou za 14 dnů tlak v pneumatikách přesným měřičem tlaku pneumatik a měřte jej, když jsou pneumatiky studené.
Pneumatiky mají na běhounu indikátory opotřebení. Tyto indikátory jsou na různých místech běhounu a pokud hloubka dezénu klesne k hodnotě 1,6 mm, je potřeba pneumatiku vyměnit.
U zimních pneumatik doporučujeme používat minimální hloubku dezénu 4 mm.
V případě, že dochází k opotřebovávání běhounu na jednom nebo dvou místech, je na vině nesprávně nahuštěná pneumatika. Hmatem také můžete zjistit, zda není běhoun pneumatiky nerovnoměrně opotřebovaný.
Kontrolujte známky poškození bočnice a běhounu v oblasti průrazů.
Se správně seřízenými koly můžete předejít předčasnému nebo nestejnoměrnému sjíždění pneumatik a můžete tím ušetřit i na spotřebě paliva.
Jedná se o seřízení náklonu kol, které je nutné k tomu, aby pneumatiky rovnoměrně sjížděly po všech jejich stranách.
Nejrychleji se pneumatiky opotřebovávají při stylu jízdy brzda – plyn. Nebezpečí představují i obrubníky, které mohou pneumatiku poškodit.
V případě, že na obrubník najíždíte, udělejte to co nejpomaleji a v případě parkování nenechávejte stát kolo na obrubníku, ale na rovině a to celou plochou.
Zdroj: retread.org