25tis. realizovaných objednávek
Odborníci udělili 3x "velmi dobrá","dobrá", "uspokojivá" a jednou "dostatečná". Vítězem je záchranná brzda v novém BMW řady 7, která se ukázala v případě hrozící kolize jako obzvlášť účinná. Na posledním místě se s hodnocením "dostatečná" umístila automatická brzda Ford Focus.
Poprvé testované nouzové brzdy BMW se v testu ADAC umístily na předním místě: zadním kolizím v městských oblastech a při vysokých rychlostech se dalo spolehlivě předejít díky varování před kolizí. Hodnocení "velmi dobrá" získalo i nové Volvo V40 a Mercedes C-Class. Švédové měli nejlepší skóre za nejúčinnější optické varování před kolizí.
Výsledek "dobrá" získali VW Touareg, Audi A6 a Lexus GS. Z velké části identické systémy u VW a Audi varují řidiče velmi účinně, ale poněkud slabší je automatické brzdění v městském provozu. Lexus je celkově solidní - ale bez konkrétních silných stránek.
Opel Insignia, Honda a Mercedes B-Class získali klasifikaci "uspokojivá". Opel a Honda mimo jiné sice dostatečně snížili rychlost, ale o to více se zvýšilo riziko nárazu zezadu. Testy Mercedesu B-Class chválí adaptivní brzdový asistent, ale chybí mu zavedení nezávislého brzdění.
Nouzové brzdné systémy jsou důležité, protože dle ADAC výzkumu nehod asi 50 % řidičů před těžkou kolizí jede rychle nebo málo brzdí. Funkce výstrahy bez chybových hlášení a snížení rychlosti jsou rozhodující - snížená rychlost může být záchranou v nouzi. ADAC požaduje, aby byly nouzové brzdné systémy standardně v každém autě. I tak má ale stále největší význam pozorný řidič. Dostatečný odstup od vozidla vpředu a defenzivní jízda je nejbezpečnější cesta.
Přečtěte si také článek o Testech nouzového brzdění.
Zdroj: adac.de