25tis. realizovaných objednávek
Jak v zimě jezdit co nejbezpečněji? Ideálně vůbec nevyjíždět. Víme však, že pro spoustu lidí je to často nemožné, a tak vám přinášíme několik tipů, jak v zimě dojet co nejbezpečněji.
Ještě před samotnou cestou vždy pečlivě zkontrolujte vozidlo a doporučenou zimní výbavu. Nezapomeňte, že hloubka vzorku zimních pneumatik nesmí být menší než 4 milimetry, v autě byste měli mít sněhové řetězy, které na vaše pneumatiky pasují, zkontrolujte chladicí kapalinu, která by v zimních měsících měla být nemrznoucí minimálně do minus pětadvaceti stupňů a nemrznoucí směs nalijte i do ostřikovačů.
Při samotné jízdě se snažte řídit co nejopatrněji a nejplynuleji, s plynem zacházejte velmi opatrně a levou nohu mějte neustále ve střehu, abyste kdykoli mohli sešlápnout spojku. Právě tak by měl totiž řidič reagovat na většinu problémů spojených se zimní jízdou. Nezapomeňte ani odstranit námrazu a zkontrolovat, jestli nemáte přimrzlé stěrače.
Pokud na zamrzlé vozovce dostanete smyk, nikdy se nesnažte brzdit. Pokud smyk dostanete na autě s pohonem na předních kolech, sešlápněte spojku (vyřadíte tak motor ze záběru) a volantem točte ve směru, kterým chcete jet. Pokud máte automatickou převodovku, místo zmáčknutí spojky zařaďte neutrál. Pokud vlastníte auto s pohonem na zadní kola, točte volantem tam, kam se pohybuje zadní část vozu.
Na zcela zaledněné vozovce často stačí natočit volant jen lehce a chvíli počkat, auto totiž zatočí se zpožděním, na ledu totiž vozidlo reaguje pomaleji než na suché cestě. Myslete na to i při brzdění: brzděte s předstihem a plynule. Pokud se auto dostane do hodin, může pomoci krátké přerušované brzdění, ale vždy při tom mačkejte spojku.
Dodržujte bezpečnou vzdálenost, nezapomínejte, že brzdná dráha bývá na zledovatělé vozovce ještě delší než obvykle. Opatrní buďte hlavně v místech vozovky, která mají blízko k vodě, protože na nich může být námraza, i když je nad nulou. A nezapomínejte na to, že i v zimě hrozí aquaplaning.