25tis. realizovaných objednávek
Jsou černé a kulaté, ale zdaleka ne všichni jim rozumí, protože je kolem nich spousta otázek.
Nízký tlak vzduchu způsobuje silné zahřívání pneumatiky, a tím se zvyšuje riziko defektu. Nízký tlak má také vliv na stabilitu, vyšší opotřebení a vyšší spotřebu pohonných hmot. Nezapomínejte proto kontrolovat tlak vzduchu každých 14 dní na studených pneumatikách. Pneumatiku nahustěte o 0,2 baru více, než je předepsáno, protože výrobce uvádí pouze minimální tlak. Nezapomínejte na rezervní pneumatiku.
Pokud hloubka dezénu klesne pod 4 mm stává se jízda velmi nebezpečná, hlavně pak při mokré vozovce. Vzorek pneumatiky nedokáže spolehlivě odvádět vodu a častěji pak dochází ke smykům a aquaplaningu. Minimální hloubka dezénu v ČR daná zákonem je 1,6 mm. Přesto se u letních pneu doporučuje výměna, pokud je hloubka dezénu 2 - 2,5 mm a u zimních pneumatik 4 mm.
Při použití různých pneumatik dochází ke zhoršení jízdních vlastností a mít různé pneumatiky je zakázáno. Na všech 4 kolech musí být stejné pneumatiky (alespoň na stejné nápravě). Pokud jste na pochybách při výměně pneumatik, dejte lepší pneumatiky na zadní nápravu.
Na sněhu a i v rozbředlém sněhu mají M+S pneumatiky mnohem lepší přilnavost než letní pneu. Zimní výkon vysokorychlostních pneumatik (konstruované pro rychlost nad 210 km/h) je často nevyhovující. Proto se v zimě přechází na M+S pneumatiky. Tlak vzduchu se doporučuje navýšit o 0,2 baru. Pokud máte pneumatiky s nižším indexem rychlosti než je uvedeno v TP, je potřeba na automobil umístit samolepku s limitem rychlosti.
Pneumatiky stárnou, i když se nepoužívají a bezpečnost starých pneumatik výrazně klesá. Proto se používají pneumatiky, které jsou staré maximálně 8 let, ne více.
Násilný náraz do obrubníku může být nebezpečný a může dojít až ke skrytému poškození pneumatiky, které se projeví později. Proto na obrubníky najíždíme pomalu v tupém úhlu a při parkování na hraně chodníku by měla dotyková plocha pneumatiky vždy celá spočívat na rovném podkladu.
Pneumatikám škodí teplo, vlhkost a sluneční záření. Proto pneumatiky skladujte na chladném, suchém a tmavém místě. Pneumatiky bez ráfků skladujeme na sobě a neměly by přijít do kontaktu s olejem či rozpouštědlem.
Trhlinami v pneumatikách proniká vlhkost do vnitřku pláště a to může vést ke korozi a oslabení ocelových drátů pásu. Výsledkem je tak časté oddělení běhounu. Doporučuje se tedy pneumatiky pravidelně prohlížet, zda na nich nejsou trhliny, boule či jakékoliv jiné poškození. Poškozené pneumatiky je nejlepší nahradit tak rychle, jak je to jen možné.
Pneumatiky jsou jednou z částí auta na které bychom měli dát největší důraz co se týká bezpečnosti. Předpokládá se, že k poškození dojde jen ve vyjímečných případech, přesto v Německu k tomuto dojde asi u 3 milionů pneumatik ročně.
V nejvzácnějších případech je toto poškození zapříčiněno výrobcem pneumatik.
Mnohem častěji je poškození pneumatiky způsobeno:
Zrádné je, že pneumatiky mají "paměť" při nesprávném zacházení. Neopatrná jízda přes obrubník nebo řízení na podhuštěných pneumatikách se nemusí na první pohled projevit. Pokud dojde k proražení, což je pravděpodobně kvůli výrobní chybě, je potřeba pneumatiku reklamovat. Pokud je reklamace výrobcem uznána, vrací se cena pneumatiky v závislosti na hloubce dezénu.
Pokud je reklamace zamítnuta nevhodným odůvodněním, je možné požádat jiného výrobce o provedení kontroly. Při poškození vozidla nebo dokonce při zranění nese dle právních předpisů odpovědnost výrobce. V těchto případech je dobré se obrátit na právníka.
Zdroj: www.adac.de